Οικονομία που παράγει νέες και αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας

28 Σεπ 2017

Διάσκεψη Τύπου του Προέδρου του ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου μετά την συνάντηση με επικεφαλής του ΕΚΤ, ΕΜΣ και ΔΝΤ

  • Συνάντηση με επικεφαλής του ΕΚΤ, ΕΜΣ και ΔΝΤ
  • Δημάρχου Πάφου
  • δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς
  • Συνεργατισμός


Μόλις ολοκληρώσαμε την συνάντηση με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Μέσα από την συζήτηση ανασκοπήσαμε το χθες και αξιολογήσαμε τον παρόν, αλλά μιλήσαμε και για τις προκλήσεις του αύριο. Η μεγάλη κρίση και ο εφιάλτης του 2013 έμεινε πίσω μας. Με τις θυσίες του λαού μας ξεπεράστηκε η κρίση. Η οικονομία βρίσκεται σε μια αναπτυξιακή πορεία. Από τους ψηλότερους δείκτες ανάπτυξης σε ολόκληρη την Ευρώπη, μείωση του δημόσιου χρέους, από τα ελλείμματα στα δημοσιονομικά πλεονάσματα που δίνουν την δυνατότητα για μέτρα κοινωνικής στήριξης και από την ψηλή ανεργία στην αποκλιμάκωση.

Όμως αυτή είναι η αξιολόγηση για το σήμερα. Η πρόκληση για το αύριο είναι να μην έχουμε νέους ανθρώπους που να παραμένουν στην ανεργία, να μην έχουμε μεσήλικες στην μακροχρόνια ανεργία, να συνεχίσει η ανάπτυξη και να έχουμε μια οικονομία που παράγει θέσεις εργασίας και αξιοπρεπείς. Ξέρετε ο κύπριος, θέλει αξιοπρεπή δουλειά και όχι να τσακωνόμαστε ποιος θα δίνει περισσότερα επιδόματα. Δουλειές πρέπει να δημιουργήσουμε για τους πολίτες, δουλειές αξιοπρεπείς και αυτή είναι η πρόκληση του αύριο.

Μέσα από την συνέχιση της ανάπτυξης της οικονομίας, με την σοβαρότητα και την υπευθυνότητα να προσελκύουμε συνεχώς ξένες επενδύσεις, να ανοίγονται θέσεις εργασίας και μέσα από τα πλεονάσματα του προϋπολογισμού και όχι από νέα δανεικά, να στηρίζουμε τα ευαίσθητα κοινωνικά στρώματα. Ναι, να δούμε και τις χαμηλές συντάξεις αλλά και να έχουμε και ένα εθνικό πρόγραμμα που θα δίνει μια ολιστική προσέγγιση στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο χρηματοπιστωτικός τομέας αλλά και τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, με τον υψηλό δανεισμό αλλά και το ψηλό ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Αυτά εξηγήσαμε και αυτά συζητήσαμε με τους συνεργάτες, γιατί εμείς ουδέποτε αυτούς τους αναθεματίσαμε, συνεργάτες μας ήταν στην περίοδο της κρίσης για να βγάλουμε την Κύπρο από τα αδιέξοδα, συνεργάτες μας παραμένουν για να φτιάξουμε ακόμα την πιο καλύτερη Κύπρο.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Ερ.: Τι έχετε να πείτε για την στάση του Δημάρχου Πάφου, ο οποίος είναι και μέλος του ΔΗΣΥ και τον δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς;           

Η οποιαδήποτε καταγγελία, από οποιοδήποτε και αν προέρχεται, πρέπει να εξετάζεται με πολύ αυστηρότητα αλλά και αντικειμενικότητα από τις αρμόδιες αρχές. Ειδικότερα όταν οι καταγγελίες προέρχονται από πολιτικά πρόσωπα ή πολιτειακούς αξιωματούχους και αφορούν πολιτικά πρόσωπα. Πολύ περισσότερο όταν ο καταγγέλλων είναι ένας πολιτειακός αξιωματούχος που στο παρελθόν καταγγελίες του οδήγησαν υποθέσεις στα δικαστήρια και με ποινές, ακόμη και φυλάκισης.

Από κει και πέρα όμως, θεωρούμε ότι πρέπει να δίνονται τα συγκεκριμένα στοιχεία στις αρμόδιες αρχές, όπως έγινε η πρώτη κατάθεση από τον Δήμαρχο της Πάφου, να αποφεύγονται, όπως τόνισε και ο Γενικός Εισαγγελέας χθες, δημόσιες τοποθετήσεις που δυσκολεύουν το έργο της δικαιοσύνης.

Θα πω όμως και κάτι ταπεινά, δεν χρειάζεται να κάνουμε πασαρέλα όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί και να δηλώνουμε ο ένας πίσω από τον άλλο ότι αυτό δεν μας αφορά. Εγώ δεν θα βγω σε αυτή την πασαρέλα. Και κάτι άλλο, χαριτολογώντας, λέχθηκε για αρχηγούς μεγάλων κομμάτων ότι ίσως να εμπλέκονται, και αίφνης έγιναν όλοι αρχηγοί μικρών κομμάτων. Εγώ δηλώνω ότι παραμένω αρχηγός μεγάλου κόμματος και θα περιμένουμε τον Δήμαρχο για οποιαδήποτε στοιχεία έχει να τα δώσει στις αρμόδιες αρχές. Είπα, στην πασαρέλα δεν θα βγω για να δηλώνω τα αυτονόητα.

Ερ.: Ως προς τον δρόμο Πάφου – Πόλης…

Ο δρόμος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, ξεκίνησε ο σχεδιασμός και ολοκληρώθηκαν τα ρυθμιστικά σχέδια, όταν Υπουργός Συγκοινωνιών ήταν ο ομιλών. Γιατί τότε, επί υπουργίας μου στο Υπουργείο Συγκοινωνιών είχαμε ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου, είχαμε αναβαθμίσει τον δρόμο Λάρνακα – Αγία Νάπας – Πρωταρά σε αυτοκινητόδρομο, έγινε το δεύτερο κομμάτι, από την Κοκκινοτριμιθιά μέχρι την Δένεια του αυτοκινητόδρομου που ευχόμαστε με την επανένωση να οδηγήσει στην Μόρφου αλλά και προς την περιοχή της Ευρύχου και πολύ σωστά είπαμε πως αυτός ο τόπος πρέπει να έχει ολοκληρωμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Με τότε την οικονομία του τόπου να βρίσκεται στα καλύτερα.

Ήρθε η κρίση, ο Υπουργός που πήρε την απόφαση να γίνει ο δρόμος και προερχόμενος από την Πόλη Χρυσοχούς, ήμουν ο πρώτος πολιτικός που δημόσια τοποθετήθηκα σε συνέντευξη μου στην «CYPRUS MAIL» ότι εκείνα τα χρόνια της κρίσης αν είχα τόσα εκατομμύρια δεν θα τα επένδυα σε αυτό τον δρόμο αλλά έπρεπε να είχα κάνει  άλλες ιεραρχήσεις. Σήμερα όπως είπα και προηγουμένως  με τις θυσίες του λαού μας και την σώφρον οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης Νίκου Αναστασιάδη και την υπεύθυνη στάση της Βουλής, η οικονομία μας παράγει περισσεύματα , παράλληλα με την στήριξη της κοινωνικής πολιτικής επενδύονται και στον αναπτυξιακό τομέα.

Θεωρώ πως με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να ξεκινήσει. Και οφείλουμε και στους κατοίκους της περιοχής την βελτίωση του δρόμου από την Πάφο στην Πόλη Χρυσοχούς.

Υπάρχει ένα ζήτημα που θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Πρέπει, όπως είπε και ο ΠτΔ σωστά, να γίνει και όλα τα πολιτικά κόμματα το στήριξαν αλλά πρέπει να προσέξουμε ένα πράγμα: Ο σχεδιασμός να μην δημιουργεί κυκλοφοριακούς κινδύνους για την ασφάλεια όσων θα χρησιμοποιούν τον νέο αυτοκινητόδρομο, αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και πιστεύω πως έχουμε εξαίρετους τεχνοκράτες στο Υπουργείο Συγκοινωνιών που θα λάβουν υπόψη και θα διασφαλίσουν αυτό που προέχει την οδική ασφάλεια.

Ερ.: κ. Πρόεδρε επειδή οι λέξεις έχουν σημασία μιλήσατε για βελτίωση του δρόμου…

Όταν ξεκινά η υλοποίηση μέρους ενός αυτοκινητοδρόμου δεν είναι βελτίωση;

Ερ.: Επειδή σε αυτή την λέξη υπάρχει μια διαφωνία του Γενικού Ελεγκτή με την Κυβέρνηση…

Θα σας πω την θέση μου και από εκεί και πέρα εξετάστε τι λέει ο καθένας. Ενδεχομένως να λέμε όλοι τα ίδια πράγματα ή παρόμοια. Επειδή δεν έχουμε τις δυνατότητες τις οικονομικές αύριο να ξεκινήσει και να υλοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος από την Πάφο στην Πόλη με 4 λωρίδες και θα γίνει τμηματικά. Το τμηματικό μέρος που θα γίνεται με βάση τις οικονομικές δυνατότητες να είμαστε σίγουροι ότι διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια και η ασφάλεια των οδηγών. Και θεωρώ ότι σε αυτό όταν μελετήσετε καλά τις θέσεις των διαφόρων, δεν υπάρχουν πολλές διαφορές και ούτε κόντρες.

Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν έχουμε την δυνατότητα σήμερα να ολοκληρώσουμε το έργο σε μία φάση και πρέπει να γίνει τμηματικά.

Δεν μπορεί να ξεκινήσουμε τον δρόμο από την Πάφο στην Πόλη τετραπλής κατεύθυνσης γιατί δεν υπάρχουν οι δυνατότητες και να είμαστε ειλικρινείς προς τους πολίτες.

Αυτό που θα γίνεται τμηματικά ως μέρος του όλου σχεδιασμού πρέπει οι αρμόδιοι να είναι σίγουροι αυτοί είναι οι τεχνοκράτες να γίνουν με τον σωστό τεχνικό τρόπο για να μην κινδυνεύει ο κόσμος που θα διέρχεται από αυτά τα τμήματα που θα παραδίδονται σταδιακά.

Δεν θεωρώ ότι αυτό σημαίνει οποιαδήποτε διαφοροποίηση από την Κυβερνητική θέση, ούτε και αλλάζουμε την δέσμευση έναντι των κοινοτήτων και της περιοχής. Να γίνει κάτι στα μέτρα των οικονομικών δυνατοτήτων τμηματικά και με τον σωστό τρόπο διασφάλισης των οδηγών.

Ερ.: Αντιμετωπίζει κάποια πρόκληση κε. Πρόεδρε ο Συνεργατισμός;

Υπάρχει μια μεγάλη πρόκληση για ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα εξαιτίας των υψηλών ποσοστών ΜΕΔ και σε αυτό χρειάζεται μια σώφρον προσέγγιση όχι μόνο από το τραπεζικό σύστημα σε συνεργασία με την Κεντρική Τράπεζα και σε συνεργασία με την Κυβέρνηση και την Βουλή. Αυτά τα ζητήματα δεν είναι εύκολα, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και χρειάζεται πάρα πάρα πολύ προσοχή στην αντιμετώπιση τους.